נציג משרד החוץ בגבול אוקראינה: "עשרות תקועים בפקקי ענק"

מהדורת הבוקר No Comments on נציג משרד החוץ בגבול אוקראינה: "עשרות תקועים בפקקי ענק"

השגריר אלון שוהם, נציג משרד החוץ בגבול פולין-אוקראינה בשיחה עם 'קול חי': "יש כאן משבר הומניטרי. עשרות ישראלים תקועים 8 שעות בפקקים בדרך לגבול. חבל שהישראלים לא יצאו בזמן. אבל אנחנו כאן כדי לסייע לכל ישראל שרוצה לצאת מאוקראינה"

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השגריר לשעבר אלון שוהם, נציג משרד החוץ בגבול פולין-אוקראינה שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המאמצים לחילוץ ישראלים בגבול. "יש כאן בהחלט משבר הומניטרי", סיפר שוהם "אנשים שמנסים לנוע לכיוון הגבולות נתקלים בפקקי תנועה ענקיים של 10-15 קילומטרים. התנועה כאן איטית מאוד, מישהו חישב כאן שמונה שעות לקילומטר. לאור מזג האוויר זו בהחלט בעיה".

לדבריו "כרגע יש עשרות ישראלים שידוע לנו שנמצאים אי שם בפקקים, אנחנו לצערנו לא יכולים לחלץ אותם מהפקק עצמו אבל אנחנו מחכים להם בדרך כלל אחרי הפקקים שם אנחנו נותנים להם את הסיוע הקונסולרי וכל סיוע שנדרש ושאנחנו יכולים לתת".

"אני נמצא בגבול הפולני ויש כאן שני מעברים עיקריים… מדובר בעזיבת האזורים במזרחיים של המדינה לכיוון האזורים המערביים. אנחנו פועלים מתוך השטח האוקראיני לקצה שבו האיש עומד בפקק ומנסים להעביר אותו את הגבול האוקראיני-פולני".

"בצד הפולני יש סיוע מכל הבא ליד, אבל בצד האוקראיני יש קשיים – כי יש כמות מאוד גדולה של מקומיים שצובאים על הפתחים והם מונעים מאזרחי אוקראינה בני 18 עד 60 לצאת מהמדינה כי הם חייבי גיוס".



0 תגובות